روتین مراقبت پوستی من چیه؟ - Skincare Routine

 محصولات مراقبت از پوست

مراقبت از پوست یکی از مسائلی هستش که شاید خیلی از ماها فراموش کنیم یا تا زمانی که پوست قشنگمون دچار مشکل نشده نسبت بهش بی توجه باشیم ... طبیعتا همه ی ما دوست داریم پوستی شفاف، بی عیب و نقص و شاداب داشته باشیم. چقدر خوبه که محصولاتی که استفاده کردیم و نتیجه گرفتیم رو به دوستامون معرفی کنیم. صد البته هر پوستی با پوست دیگری متفاوت هست و ممکنه محصولی که روی پوست من جواب بده برای یک نفر دیگه نده!! ولی بهرحال توی این پست روتین مراقبت پوستی خودم رو معرفی میکنم. (محصولاتی که واقعا راضی بودم و در حال حاضر استفاده میکنم - مراقب از پوست صورت و بدن)

(برای رفتن به ادامه ی مطلب روی More در پایین کلیک کنید)

مراقب از پوست صورت:                                                                                                                                                                                                                                   

روتین من شامل محصولات پاک کردن آرایش، شستشوی روزانه، اسکراب کردن و آبرسانی میشه.                                                                              ضد آفتاب سان سنس

قبل از هرچیزی لازمه تاکید کنم که همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگه روز آفتابی در پیش نباشه. (باور کنید یا نه من شب ها هم از ضد آفتاب استفاده میکنم. بله.)

ضد آفتاب برای من یک گزینه ی انتخابی سخت بود. باعث عرق کردن نشه. پوشانندگی هم داشته باشه که بتونم به جای کرم آرایشی استفاده کنم (بله بیس آرایش روزانه من فقط شامل ضد آفتاب هست) و خب به پوست حساس من چراغ سبز نشون بده. عمر تمام ضد آفتاب هایی که تست کردم به هفته یا ماه نرسید. ولی سان سنس رو بیش از 5 ساله که استفاده میکنم و کرم آرایشی من چه در شب چه در روز محسوب میشه. (با یه تیر دو نشون زدم) (با تشکر از بهترین دوستم برای معرفی این محصول به من) 

پاک کردن آرایش چشم و صورت:                                                                                                                                        

ایوروشه، پریم، سینره

اگه نخوایم به هیچ طریقی به فکر پوستمون باشیم و ازش مراقبت کنیم حداقل کاری که در قبال پوستمون باید انجام بدیم و در برابرش مسئولیم پاک کردن آرایشمون در پایان روز هست. همونطور که با وسواس خاصی لوازم آرایشیمون رو انتخاب میکنیم و با دقت بیشتری خودمون رو آرایش میکنیم لازم هست که با همون شدت هم در مورد پاک کردن کاملش از پوستمون رفتار کنیم.

پاک کردن آرایش چشم، ایوروشه، پریم

من برای پاک کردن آرایش چشم از پاک کننده دور چشم ایوروشه مدل اکسپرس و گاهی پاک کننده آرایش چشم پریم استفاده میکنم. حتما حتما حتما باید برای پاک کردن آرایش چشم از پاک کننده مخصوص استفاده کنیم. پاک کننده چشم ایوروشه حاوی عصاره گل cornflower هستش خواص تسکین دهندگی و طراوت بخشی داره. به دلیل حساس بودن پوست اطراف چشم لازمه که از پاک کننده ای که در عین پاک کردن آرایش باعث لطافت هم میشه استفاده کرد.

ایوروشه، ژل شست و شو ایوروشه

پاک کننده آرایش صورت

برای پاک کردن آرایش صورت از تونر سینره استفاده میکنم و بعد از اینکه با پنبه و تونر آرایشم رو پاک کردم با ژل شستشوی روزانه ایوروشه که فوق العاده فوق العاده ست صورتم رو میشورم. این ژل برای استفاده صبح و شب هست ولی من صبح ها و بعد از هر بار شستشوی آرایش از اون استفاده میکنم.

بعد از پاک کردن آرایش: (در صورتی که در طول روز آرایش نکنم هم موارد زیر شامل روتینم میشه)                                             

ماسک اسکراب ایوروشه

اگر احساس کنم که صورتم به شستشوی عمقی نیاز داره (بعد از یک آرایش سنگین) یا به طور کلی هر هفته یک بار از ماسک اسکراب سبو وجتال ایوروشه (برای پاک سازی عمقی منافذ پوست) استفاده میکنم ... گاهی هم از اسکراب استیوز

لوسیون صورت ایوروشه

هر فردی با هر نوع پوستی بعد از شستن و پاک کردن صورت باید از لوسیون استفاده کند. لوسیون صورت ایوروشه مدل pure system حاوی عصاره آلوئه ورا و گل میمون هست که برای درمان آکنه و اختلالات پوستی هم میتونه مفید باشه. آلوئه ورا نه تنها به درمان جوش کمک میکنه بلکه باعث ایجاد نرمی و رطوبت پوست میشه. بافت این لوسیون ژل مانند و فاقد روغن هست که در روشن شدن پوست و پاکسازی پوست بدون اینکه اون رو خشک کنه مؤثر هست. در ضمن خیلی خوشبو هست.

تونر آبرسان

در نهایت اگر بخوام خیلی بیشتر به خودم برسم. از آبرسان استفاده میکنم. هیچکس دوست نداره یه پوست دیهیدراته داشته باشه!!!! میتونید بعد از پاک کردن آرایش و به منظور تکمیل عمل پاک کنندگی از آبرسان استفاده کنید. من از تونر آبرسان ایوروشه مدل hydra vegetal استفاده میکنم که با حذف سلول های مرده از روی پوست طراوت طبیعی به آن میبخشه و حاوی عصاره درخت افرا هست که بدلیل توانایی بالایی که در برابر سرمای شدید داره بسیار غنی و مغذی هست. میتونید هر صبح یا شب بعد از تکان دادن بطری با پنبه اون رو روی پوست بمالید.

درسته که این روتین من هست ولی به این معنی نیست که همه ی مراحل رو هر روز به دقت انجام میدم. گاهی یه مراحلی رو اسکیپ میکنم. مثلا اسکراب هفته یک یا دو بار انجام میدم. و از بین لوسیون و آبرسان یک مورد رو انجام میدم.                               بالم لب

در نهایت برای کامل کردن فرایند رسیدگی به پوست صورتم از نرم کننده لب استفاده میکنم. این یک گزینه همیشگی برای من هست. میشه گفت هر ساعت تمدید میشه. همیشه توی کیفم، روی میزم، کنار تختم یک دونه نرم کننده لب پیدا میشه. نرم کننده لب مورد علاقه (فعلی) من از برند chapter هست.

مراقب از پوست بدن:                                                                                                                            

مراقب پوست

مراقبت از پوست فقط شامل صورتمون نمیشه. پس تکلیف بدنمون چی میشه؟ دستایی که دائما در تماس با همه چیز هستن؟ بدنمون توی زمستون بعد از حموم کردن خشک نمیشه؟ ... پوستمون بدون مراقبت نرم و شاداب میمونه؟  ... این پوست قراره تا آخر عمر با ما باشه ... ولی آیا اگر بهش بی توجه باشیم همیشه مثل روز اول میمونه؟

اسکراب بدن

برای لایه برداری اسکراب بدن برند chapter رو پیشنهاد میکنم که فوق العاده ست و خودم اخیرا اون رو تهیه کردم. این برند ژل دوش یا شامپو بدن هم داره که بدون شک تست خواهم کرد چون واقعا از محصولاتش راضی بودم.

لوسیون و کره بدن بتیک

لوسیون و کره بدن هم که آپشن های همیشگی بعد از حمام هستن. کره بدن به خصوص توی فصل زمستون که پوستمون بیشتر خشک میشه ناجیه. - لوسیون و کره بدن Bathique

کل محصولات Bathique شامل چهار رایحه ست که من این دو تا رو خیلی دوست دارم. Herbal notes که calming و آرامشبخش هست همونطور که روش نوشته. Woody notes که boosting و انرژی بخش هست.

شیر بدن و شامپو بدن استکبل

برند stackable هم شیر بدن و شوینده بدن های فوع العاده ای در چهار یا پنج رایحه و دو سایز داره. سایز مینی اون برای مسافرت عالیه.

کرم دست، نرم کننده دست

در نهایت همه ی ما باید توی کیفمون کرم دست داشته باشیم. چراکه دست ها بیشتر از سایر قسمت های بدن بدلیل شستشوی بیشتر و ... خشک و حساس میشن. بویژه توی زمستون لازمه که یک کرم دست قوی انتخاب کنیم. گزینه ی من کرم دست چپتر هست که دست رو فوق العاده نرم میکنه و از طرفی زود جذب میشه و اگر مثل من متنفرید در حالتی که دستتون چربه به اشیا دست بزنید از این بابت خیالتون راحت باشه. 

محصول پیشنهادی شما چیه؟

17:42
  • More
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    Beauty ● DIY ● Craft ● Lifestyle

    Create. Explore. Inspire. - A Creative Blog

    Go to "About Moi" page
    ِDesigner