7 ایده برای سپری کردن بعد از ظهر های زمستونی

7 ایده برای سپری کردن بعد از ظهر های زمستونی

توی زمستون تا چشم بهم میزنی شب شده و خیلی سریع هوا تاریک و سرد میشه. گاهی به دنبال راهی هستیم تا وقتمون رو با اون پر کنیم. برای من غروب های تاریک و سرد زمستونی یکی از تایم های مورد علاقه ی طول روزه ولی خیلی ها این تایم رو غم انگیز میدونن!! زمستون ِ سرد و تاریک!! فکر کنم سرمای زمستون همه مون رو یه جورایی هم تنبل و کسل میکنه و دنبال ایده ای میگردیم که با اون بعد از ظهرمون رو پر کنیم. برای همین توی این پست تصمیم گرفتم یه لیست کوچیک از کارهای مورد علاقه ی خودم رو گردآوری کنم و با شما سهیم شم.

(برای رفتن به ادامه ی مطلب روی More در پایین کلیک کنید)

1. کتاب بخون 

کتاب خوندن برای من یکی از لذت بخش ترین کارها در زمستون هست. زمانیکه سرمای هوای شب تو رو خونه نشین میکنه چه چیزی میتونه لذت بخش تر از نوشیدن یه لیوان قهوه/چای/دمنوش و خوندن یه کتاب خوب باشه؟

همیشه راه هایی هست که فضا رو برای خودمون یکم خیال انگیز تر کنیم. مثلا یه اسپات (نقطه) خاص توی خونه یا اتاقمون در نظر بگیریم ... یه جایی که گرم و نرم باشه و اون رو با پتو های گرم و نرم و یه تعداد شمع معطر و خلاصه هرچیزی که به فضا احساس گرما و آرامشبخشی میده شخصی سازی کنیم و توی دنیای کتابمون غرق شیم. (این زمان به نظرم زمان خوبی هم برای ژورنال نویسی هست. چون همیشه کتاب ها الهام بخشن)

- در حال حاضر شرلاک هولمز میخونم. (A Study in Scarlet)

2. فیلم ببین

فیلم دیدن در شب های زمستونی مثل یه سنت توی خونواده ما هستش ... همگی دور هم جمع میشیم و سریال یا فیلم مورد علاقه مون رو (که معمولا نظر من به عنوان مسئول انتخاب و تهیه فیلم مهمه فقط :))) میبینیم. البته من سریال رو ترجیح میدم چون همیشه منتظری فردا شه و قسمت بعد رو ببینی!

اینها سریال هایی هستش که در حال حاضر دنبال میکنم هر چند سریال های دیگه رو هم جسته گریخته میبینم:

The Walking Dead - The Scorpion 

3. غذای جدید بپز

سرما باعث میشه بدنمون برای گرمتر شدن کالری بیشتری بسوزونه برای همینه خیلی از ما ها توی زمستون احساس گرسنگی بیشتری میکنیم. چه زمان بهتر از الان برای تست کردن یه دستور آشپزی جدید یا پختن کیک و شیرینی و پای!! 

چند سایت آشپزی مورد علاقه من:

BBC Good Food

All Recipes

آشپزی آکا ایران

شام هایی که زیر نیم ساعت درست میشن:

Thirty Minutes Meal Recipes

Thirty Minutes Dinner Recipes

4. سازماندهی کن

وقتشه که اگه اتاقت، کمد لباست، هارد لپ تاپ یا گوشیت، فایل عکسات، دفتر پلنر یا حتی جورنالت، اهدافت و و و خیلی چیزهای دیگه ت که نیاز به سازماندهی دارن یه فکری به حالشون کنیم ... وای که چه حس خوبیه انگار یه بار سنگین از روی دوش آدم برداشته میشه. من خیلی از این اوقات میرم سراغ "بولت جورنال" ام (در آینده شاید یه پست برای نحوه ساختش و اینکه اصلا چی هست داشته باشم) و اونجا کارهایی رو که قرار بوده در طول روز/هفته و یا حتی ماه انجام بدم و ندادم رو چک میکنم و زمانبندی های جدیدم رو انجام میدم. همینطور ایده ی پست جدید برای بلاگم اگه به ذهنم برسه فورا وارد قسمتی که بهمین منظور گذاشتم میکنم و ایده های قبلی رو چک میکنم و برای پست هایی که در پیش دارم برنامه ریزی میکنم. (محتوا چی باشه، چه عکس هایی بگیرم و تم پست به طور کلی چطوری باشه)

5. یک چیز جدید یاد بگیر

چه زمانی بهتر از همین غروب سرد زمستونی که به قول خیلی ها دلگیره (برای من که نه) برای یاد گرفتن یه کار جدید ... مثلا بافتنی با توجه به فصل میتونه آپشن خوبی باشه ... برای مثال من شروع کردم Hand Lettering انگلیسی رو کار کنم.

6. مراقبت کن

فصل سرما باعث خشکی پوستمون میتونه بشه ... و خود سرما هم باعث میشه دلمون یه حموم آب گرم بخواد ... الان وقتشه که یه دوش یا حموم آب گرم بگیری ... مراقبت پوستی انجام بدی و خلاصه به خودت برسی ... چی مهم تر از "خودت" برای وقت صرف کردن براش؟

اینجا میتونی روتین مراقب پوستی من رو ببینی

7. کافه های جدید کشف کن

خب اینم یکی از آسون ترین و لذت بخش ترین آپشن ها ... کافیه یه زنگ بزنی به دوست/دوستانت و با هم برین یه کافه ی دنج گوشه شهر پیدا کنید و یه نوشیدنی داغ بخورید ... زمستون و کافه اصلا برای هم آفریده شدن.

                                                                                                                                                                                        فعالیت های مفید زمستونی                                                                                                                                                                                        

                                                                                                                                                                                        شما بعد از ظهر های زمستونیتون رو چطوری میگذرونین؟؟

19:14
  • More
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    Beauty ● DIY ● Craft ● Lifestyle

    Create. Explore. Inspire. - A Creative Blog

    Go to "About Moi" page
    ِDesigner