8 کاربرد روغن های اسانسی در منزل - DIY Essential Oil Use

کاربرد اسانس ها - اسانس - اسانس سوز

روغن های اسانسی (Essential Oils) یا به طور کلی اسانس ها برای هزاران سال در فرهنگ های مختلف برای خاصیت درمانیشون مورد استفاده قرار گرفته اند ... رایحه درمانی یا Aromatherapy به معنی استفاده از رایحه های مختلف برای اهداف مختلف هست. هر بویی در حقیقت خواص خودش رو داره و برای سلامت روحی و جسمی میتونه بسیار سودمند باشد. هر چند من به شخصه برای رایحه درمانی استفاده از عود رو ترجیح میدم. همچنین از آن ها در محصولات پاک کننده خانگی، مراقب زیبایی و ... استفاده میشه. اما هدف از این پست چیه؟ خب روغن های اسانسی میتونن کاربرد های خیلی زیاد و مفیدی داشته باشند شاید به چند صد تا هم برسه ... ولی ما واقعا در زندگی روزمره مون چقدر از اونها استفاده میکنیم؟ در این پست قصد دارم تعدادی از اون موارد استفاده که به ویژه برای خانم های خونه دار میتونه کاربردی باشه رو معرفی کنم.

(برای رفتن به ادامه ی مطلب روی More در پایین کلیک کنید)

پاک کننده های چند منظوره (All-purpose Cleaner) : 

برای این منظور به یک ظرف اسپری، آب مقطر و سرکه سفید نیاز دارید. کافی است 2 پیمانه آب مقطر، یک پیمانه سرکه سفید و 20 قطره از روغن اسانسی لیمو رو درون یک بطری اسپری شیشه ای بریزید و با اسپری کردن سطوحی نظیر کانتر، کابینت، سرامیک، آینه و ... رو تمیز کنید. (قبل از استفاده بطری رو حتما تکون بدید)

اسانس لیمو

هوای تازه:

دوست دارید احساس کنید در فضای سبز هستید و بوی علف تازه به مشامتون میرسه؟ 

اسانس علف سبز رو بهتون پیشنهاد میکنم. برای اینکار میتونید چند قطره از اسانس رو با آب مخلوط کرده و درون یک ظرف اسپری ریخته و اون رو در هوا اسپری کنید. 

اسانس علف سبز

لباسشویی:

دوست دارید لباساتون بعد از شستشو بوی دلخواهتون رو بدن؟ 10-12 قطره از روغن اسانسی دلخواهتون رو برای هر بار شستشو در نظر بگیرید.

اسانس ارکیده گزینه خوبی هست.

اسانس گل ارکیده

ملحفه خوشبو - خواب راحت:

15-10 قطره روغن اسانسی دلخواه (من از Se*xy Ocean استفاده میکنم که بوی بسیار خنک و آرمش بخشی داره و احساس کنار اقیانوس رو تداعی میکنه) به همراه نصف پیمانه آب مقطر و یک قاشق سمبل طیب (خواب آور است) رو به رو بالشت ها و ملحفه هاتون اسپری کنید.

اسانس اقیانوسی

جارو کردن:

یک مقدار جوش شیرین رو با روغن اسانسی مورد علاقه تون ( من از Good Life استفاده میکنم که حس یک خونه دلنشین رو القا میکنه) مخلوط کرده و قبل از جارو کشیدن فرش اون رو روی فرشتون پخش کنید و بعد با جارو برقی اون رو جارو کرده و در نتیجه فرش هایی خوشبو و تمیز خواهید داشت.

اسانس زندگی خوب

خونه ی خوشبو: 

مهمون دارین و دوست دارین قبل از رسیدن مهمونا خونه بوی فوق العاده ای بده؟ میتونین اسانس مورد علاقه تون رو با استفاده از اسانس سوز، بسوزونین. کافی است در قسمت مخصوص اسانس چند قطره روغن اسانسی به همراه آب بریزین و در محفظه ای که برای شمع هست یک شمع وارمر روشن کنید و از پخش شدن بوی خوش در منزل لذت ببرین. (من از اسانس Love استفاده میکنم)

اسانس عشق

حس خوش کیک پختن:

میدونین که توی فصل زمستون کیک پزی یکی از کارهای لذت بخش بعد از ظهر هست ... به همراه چای تازه دم ... اوه ... وقتش رو ندارین؟ دیر وقت از سر کار برمیگردین؟ خب میتونین کیک آماده تهیه کنید ولی بوی خوش ناشی از پختن کیک و شیرینی وانیلی رو چطور تجربه کنیم؟ بله درسته. اسانس وانیلی. 

اسانس وانیل

از بین بردن بوی بد توالت:

از بوی بد دستشویی رنج میبرین؟ دوست دارین قسمت داخلی توالت فرنگیتون سفید باشه؟ 1 پیمانه سرکه سفید، نصف پیمانه جوش شیرین به همراه ده قطره روغن اسانسی دلخواه (من از Exotica استفاده میکنم که یک بوی جنگلی فوق العاده داره) رو درون توالت بریزین و 5-10 دقیقه صبر کنید سپس برس بکشید.

اسانس جنگل مرموز

22:21
  • More
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    Beauty ● DIY ● Craft ● Lifestyle

    Create. Explore. Inspire. - A Creative Blog

    Go to "About Moi" page
    ِDesigner