آموزش رنگ آمیزی گلدان سفال - DIY Painting Pottery

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که در اوقات فراغت یا کسالت میشه انجام داد رنگ آمیزی ظروف سفالیست. ظروف سفالی رو با قیمت خیلی کم میتونید تهیه کنید و با هر نوع رنگی که در اختیار دارید (آبرنگ، اکریلیک، رنگ روغن و حتی ماژیک رنگ آمیزی) میتونید به سلیقه خودتون رنگ آمیزی کرده و برای کاربرد های مختلف از اون ها استفاده کنید. اینجوری یک کار هنری جلوی چشمتون دارید که با هر بار نگاه کردن بهش میتونید بهش افتخار کنید. از گلدان های کوچک میتوان به عنوان گلدان، جامدادی، جای قلم مو و ... استفاده کرد. در ادامه از یک روش ساده برای رنگ آمیزی ظروف سفالی استفاده میکنیم.

Pottery

(برای رفتن به ادامه ی مطلب روی More در پایین کلیک کنید)

وسایل مورد نیاز: 

ظرف سفالی _ من از گلدان های کوچک استفاده کردم.

رنگ _ من از رنگ اکریلیک سفید برای زمینه کار و آبرنگ برای رنگ آمیزی استفاده کردم. از هر رنگی میتوان استفاده کرد ولی برای این تکنیک آبرنگ بهترین و راحترین گزینه است و نتیجه کار بسیار زیبا میشود.

قلم موی تخت (برای رنگ آمیزی زمینه کار) _ من از شماره 22 برای این اندازه گلدان استفاده کردم.-

قلم موی گرد ( برای اسپلش کردن روی کار) _ شماره 14

پالت آبرنگ (غیر ضروری)

Pottery Essentials

رنگ اکریلیک رو میتونید با آب مخلوط کنید که از غلظتش کاسته بشه و سطح کار رو رنگ کنید. توجه کنید مقدار آب باید کم باشه و میتونید با قطره چکان آب اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید.

Colored Colored

در اینجا من هر یک از گلدان ها رو به یک روش رنگ آمیزی کردم.

نام رنگ های مورد استفاده (آبرنگ) : Violet -  Magenta red - Ultramarine - Cobalt blue

برای رنگ آمیزی، قلم موی گرد را آغشته به آب میکنیم و در یکی از رنگ های بالا میزنیم، من برای شروع violet را انتخاب کردم. باید حتما قلم مو کاملا خیس و آغشته به رنگ رقیق باشد. با ضربه زدن چند جای مختلف ظرفمان را رنگ میکنیم و در حالی که هنوز خیس است به سراغ رنگ دیگر میرویم. باید رنگ بعد را زمانی اضافه کنیم که رنگ قبلی خیس باشد تا با هم ترکیب شده و رنگارنگ شود. چندین و چند مرحله (هر دفعه با یکی از رنگ هایمان) اینکار را تکرار میکنیم و رنگ ها را به صورت نامنظم در سطح کار از بالا میزنیم و چون رنگ خیس به پایین ریزش میکند و جلوه رنگی زیبایی ایجاد میکند.

نتیجه نهایی باید شبیه تصویر زیر بشود: 

Colored

البته من ابتدا لبه ی کار را رنگ کردم و با راپید حالت آجری ایجاد کردم و بعد بقیه کار را آبرنگی کردم.

مرحله بعد، قلم مو را آغشته به رنگ سفید میکنیم و با یک قلم موی دیگر به آن ضربه میزنیم اینکار باعث میشود رنگ به صورت نقطه نقطه روی سطح کار قرار بگیرد. مانند تصویر زیر:

Colored

گلدان بعدی را هم بهمین روش آبرنگی میکنیم ولی بعد از اینکه رنگ خشک شد با یک رنگ خیس ضربات دایره ای با قلم موی گرد روی سفالمان میزنیم تا مانند تصویر زیر شود:

توضیح بیشتر: زمانی که همه رنگ ها خیس هستند و رنگ خیس بعدی را میزنیم با هم ترکیب میشوند و جلوه ی آبرنگی ایجاد میشود. اما در صورتی که بگذاریم کار خشک شود، سپس یک رنگ خیس بزنیم، رنگ در همان جایی که ضربه زدیم میماند و ترکیب نمیشود که نتیجه مانند زیر میشود.Colored

02:45
  • More
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    Beauty ● DIY ● Craft ● Lifestyle

    Create. Explore. Inspire. - A Creative Blog

    Go to "About Moi" page
    ِDesigner